A hat évig tartó követéses vizsgálatban mintegy 10 ezer bangladesi lakost kérdeztek meg étrendjükről, mérték forrásaik vizének arzéntartalmát, és vizsgálták egészségi állapotukat. Mint Habibul Ahsan, a Chicagói Egyetem munkatársa kutatócsoportjával megállapította, a sok növényt, különösen a gyökér- és tökféléket tartalmazó étrenden élő embereknél ritkábban jelentek meg az arzénmérgezésre jellemző bőrtünetek, mint azoknál, akik másféle étrenden voltak.
Annál a 2419 embernél, akik a legtöbb ilyen növényt fogyasztók csoportjába kerültek, 156 bőrsebet találtak, míg a legkevesebbet fogyasztó negyedbe került 2420 embernél 248 bőrelváltozás jelent meg.
A tanulmány az American Journal of Epidemiology című szakfolyóiratban jelent meg.

2011.01.04. - 16:46 |
MTI
küldés e-mailben
cikk nyomtatása
betűméret



