Címke :
Bár az elmúlt húsz évben négy évvel nőtt Magyarországon a várható élettartam, s e pozitív változás mögött a szív- és érrendszeri halálozás csökkenése áll, a halálozások feléért még mindig a szívet és az ereket érintő kórok a felelősek. TOVÁBB
Az érrendszeri betegségek kockázatának megbecslésére végzett koleszterinszint-mérések jelentősen leegyszerűsíthetők – állítják angol kutatók. TOVÁBB
A koszorúér-betegség ismert és eddig is figyelembe vett kockázati tényezői - magas vérzsír- és vércukorszint, magas vérnyomás, nagy testsúly és a dohányzás - mellé újabb, rizikót jelző adat csatlakozott: a szívburokban található zsírpárna mennyisége. A vizsgálat eredményeit az American Journal of Clinical Nutrition közölte. TOVÁBB
Lekvár, méz, gabonapehely és ásványvíz kapta meg elsőként az egészségbarát minősítést. Az egészségügyi tárca által kezdeményezett programban olyan termékek és szolgáltatások kaphatják meg a védjegyet, amelyeket választva fontos lépést tehetünk a szív-érrendszeri betegségek megelőzése terén. TOVÁBB
Élj és Tégy a Szívedért - ez a jelmondata idén a hagyományos Szívünk Napjának. A rendezvény középpontjában a munkahely egészségmegőrző szerepe áll. A szervezők szeretnék felhívni a figyelmet, arra hogy nemcsak a magánéletben, hanem a munkahelyen is figyeljünk önmagunk és mások egészségére. Amennyiben részt vesz a Medizóna.hu játékában nem csak a szívéről tudhat meg többet, egy egész hétvégén kényeztetheti magát. TOVÁBB
Brit és amerikai kutatók olyan új tablettát fejlesztettek ki, amely mindenki számára élvezhetővé teszi a mediterrán étrend jótékony hatását. TOVÁBB
Védettebbek a szívhalál ellen azok, akik a hegyekben születtek és csak életük későbbi szakaszában költöztek lejjebb. Minden 1000 méter 22 százalékkal kisebb kockázatot jelent a szívroham okozta elhalálozásra. TOVÁBB
Magyarországon igen alacsony a tej-, tejtermékfogyasztás; hátterében feltételezhető a fogyasztókat jellemző tanácstalanság, hiszen több ellentétes vélemény is napvilágot látott már. Nehéz eldönteni, mi a helyesebb, higgyünk-e a régi beidegződéseknek, amely szerint „a tej élet, erő, egészség" vagy fordítsunk hátat a tejfogyasztásra ösztönző felhívásoknak? A döntéshez szeretnénk segítséget nyújtani a fehér ital táplálkozás-élettani jellemzőinek bemutatásával. TOVÁBB
Azoknak a nőknek a koleszterinszintje, akik hetenként akár csak egy órát gyalogolnak lendületes tempóban, lényegesen alacsonyabb, mint azoké, akik egyáltalán nem mozognak. Egy biztató tudományos vizsgálat eredményét a Journal of Lipid Research augusztusi száma ismerteti. TOVÁBB
Szomorú tény a szív-és érrendszeri betegségek gyakorisága Magyarországon, illetve vezető helyük a halálozási okok között. Cikkünkben összefoglaljuk, miként előzhetjük meg ezeknek az elváltozásoknak a kialakulását. TOVÁBB