Címke :
Közérzetünk mellett leginkább érrendszerünk hálálja meg, ha az általában bűnös kísértésnek kikiáltott csokoládét fogyasztjuk. Persze tudni kell, hol az egészséges határ. TOVÁBB
Ha másfél-két év, rendszeres, védekezés nélküli házasélet mellett nem jön létre terhesség, indokolttá válik a pár meddőségi vizsgálata. Ennek lépéseiről és egy új, izgalmas kutatási irányzatról szakorvos beszél. TOVÁBB
Szebb lesz - kissé aranyló - az arcszíne annak, aki hónapokon át naponta eszik sárgarépát, paradicsomot és barackot, mintha kifeküdne a napra - állapították meg angol kutatók. TOVÁBB
A japánok és más ázsiai népek étrendjében régóta szilárd helyet biztosítottak maguknak a különböző makro- és mikroalgák. Ez a szokás napjainkra – a szusi fogyasztásával együtt – Észak-Amerikában és Európában is elterjedt. De mi indokolhatja a sokak szerint íztelen növények étrendbe iktatását? TOVÁBB
Gyógyhatású készítmények, táplálékkiegészítők formájában sokféle antioxidáns szert ajánlanak az egészség megóvása érdekében: egy nemzetközi kutatócsoport inkább egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást javasol a tabletták helyett a Cell Metabolism szakfolyóiratban. TOVÁBB
Az áfonyafélék nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánsokat és vitaminokat. A svédországi Lund Egyetem Mérnöki Karának munkatársai kimutatták, hogy az áfonya rosttartalma szintén védő hatást fejt ki: mérsékli a gyulladást, például a fekélyes vastagbélgyulladásban szenvedő betegeknél. TOVÁBB
A kávé ölhet, de fokozhatja a szexuális vágyat is - a fogyasztást követően a véráramba jutva az ideg- és izomsejtek felületén fejti ki hatását. A tudományos vizsgálatok többsége elsősorban a kávéfogyasztás egészségre gyakorolt hatását tanulmányozta. TOVÁBB
Beköszöntött az ősz, és bőségesen ontja ízletes gyümölcseit. Táplálkozás-élettani szempontból minden gyümölcs nagyon értékes, ezt állíthatjuk az éppen szezonális szőlőről is. TOVÁBB
A legújabb kutatások szerint a fokhagyma csípős ízét és pikáns aromáját adó anyag a felelős annak kedvező élettani hatásaiért is. TOVÁBB
Tudományosan alátámasztott tény, hogy minőségi táplálkozással – amelynek rendkívül fontos része a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás – szervezetünk hozzájuthat a szükséges mennyiségű antioxidánsokhoz. TOVÁBB
1 2 